Menu |
|
||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Walka | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Walka w MU Online to podstawowe zajęcie. Teoretycznie nie jest to skomplikowana sprawa, ale parę rzeczy wypadałoby wiedzieć. Atak zwykły: wykonuje się go klikając lewym przyciskiem myszy na potworze. - Żółta cyfra pojawia się jeśli trafimy i oznacza ile zadaliśmy ran potworowi. - Niebieska cyfra - to trafienie krytyczne (musimy mieć przynajmniej jeden przedmiot z opcją luck). - Czerwona cyfra to obrażenia jakie zadał nam potwór. - Szary napis "miss" oznacza, że nie trafiliśmy. - Biały napis "miss" oznacza, że potwór nie trafił. Atak czarem, skilem: wykonuje się go klikając prawym przyciskiem myszy na potworze. Czasami można obok. - Żółta cyfra pojawia się jeśli trafimy i oznacza ile zadaliśmy ran potworowi. - Niebieska cyfra - to trafienie krytyczne (musimy mieć przynajmniej jeden przedmiot z opcją luck). - Czerwona cyfra to obrażenia jakie zadał nam potwór. - Szary napis "miss" oznacza, że nie trafiliśmy. - Biały napis "miss" oznacza, że potwór nie trafił. Atak na innego gracza wykonuje się go klikając prawym lub lewym przyciskiem myszy na potworze z wciśniętym klawiszem "ctrl". - Żółta cyfra pojawia się jeśli trafimy i oznacza ile zadaliśmy ran graczowi. - Niebieska cyfra - to trafienie krytyczne (musimy mieć przynajmniej jeden przedmiot z opcją luck). - Czerwona cyfra to obrażenia jakie zadał nam gracz. - Szary napis "miss" oznacza, że nie trafiliśmy. - Biały napis "miss" oznacza, że gracz nie trafił. - Gość leży na ziemi - wygraliśmy, my leżymy - prawie wygraliśmy (prawie to wielka różnica :D). Statusy No cóż, każda akcja pociąga za sobą jakąś reakcję. Tak jest także w przypadku zabicia innego gracza. - Pierwsi zaatakowaliśmy gracza i zabiliśmy - nasz status kryminalisty rośnie o 1, nasz nick przybiera kolor pomarańczowy. Jeśli w ciągu 3 następnych godzin gry zabijemy jeszcze kogoś w ten sam sposób wskoczymy na 2 poziom zabójcy. Jeśli nie, po 3 godzinach jesteśmy już "normalni" - Drugi raz zaatakowaliśmy kogoś i zabiliśmy w odtsępie mniejszym niż 3 godziny. Jesteśmy już PK - Player Killerem. Nasza broń przyjmuje kolor krwisto czerwony, tak samo jak nasz nick. Od tego momentu KAŻDY może nas bezkarnie zabić. Tyczy się to też strażników krain, którzy zaatakują bez ostrzeżenia. Status spada do pomarańczowego po dość długim okresie, około kilku godzin. Ginąc mamy znacznie większą szansę na to, że upuścimy któryś z naszych przedmiotów (zarówno z plecaka jak i założonych na siebie). Nie możemy kupować nic w sklepach. - Zabijaliśmy bez wahania dalej. Kolor naszej postaci zmienia się i staje się czerwono-czarny. Każdy może nas atakować i zabić bezkarnie, jeśli umrzemy jest ogromna szansa na upuszczenie przedmiotu. Czas trwania statusu zależy od tego jak wiele osób zabiliśmy. Może to potrwać napraaaaawdę długo - więc lepiej się zastanowić. Dodatkowo nie możemy nic kupować w sklepach. - Zdecydowaliśmy pomścić słabszych i zabijamy PK (zarówno czerwonych jak i czerwono-czarnych). Jeśli zabijemy 3 czerwono-czarnych (2d stage) zyskujemy status "Hero". Nasz nick zmiena się na ciemno niebieski. Co nam to daje? Ano nic. Tylko satysfakcję. Dlatego też, jeśli ktoś proponuje wam kupienie statusu "hero", nie dajcie się nabrać - nie jest to tego warte - lepiej poczekać pod bramą, aż delikwent wyjdzie :). I kilka słów ode mnie. W każdej grze z udziałem wielu graczy (mmorpg) można byłó znaleźć kilku takich, którzy za punkt swojego honoru stawiali zabicie jak największej liczby innych graczy. I jak w każdym takim miejscu są zakałą i utrapieniem dla najsłabszych. W MU Online nie ma okresu ochronnego, każdy początkujący gracz może więc zginąć. O tyle jest dobrze, że w większości przypadków tracimy tylko trochę czasu. Na części serwerów zabijanie początkujących graczy jest surowo karane. Szkoda, że nie na globalu. Tak czy siak uważam, że na status PK zasłużyć sobie może tylko ograniczone umysłowo dziecko, nie potrafiące wczuć się w grę i traktujące takie gry jak MU jako zwykłą nawalankę jak np. Quake. O ile w Quake chodzi właśnie o to, o tyle tutaj nie. Jeśli jednak jesteś na tyle głupi, żeby traktować tą grę w ten sposób mam nadzieję, że szybko stracisz większość sprzętu. I od razu apel do graczy - nie pomagajcie PK, nie dawajcie/sprzedawajcie im potionów, jeśli możecie - zabijajcie ich przy każdej okazji, nie handlujcie z nimi i nie przyłączajcie do drużyny. Dla tych, którzy chcą się sprawdzić w walce z innym graczem mamy specjalną opcję: Duel. Duel Duel to po prostu pojedynek. Różnica pomiędzy walką jest taka, że nie ma się po zabiciu zmiany statusu, nie wypadają rzeczy, nikt w czasie pojedynku nie może nas zaatakować. Żeby zaprosić kogoś na pojedynek, wciskamy "D" wybieramy "Duel" i prawym klawiszem klikamy na oponenta (musi być blisko nas). Oponent musi się zgodzić. Jeśli tak będzie, na jego i twoich plecach pojawia się płaszcz, a na górze ekranu tabela z wynikami walki. Tak jak na poniższym obrazku. Życzę dobrej zabawy i samych zwycięstw. ![]() |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |